שיווק דיגיטלי

מהו שיווק דיגיטלי?

למרות הנגישות המדהימה של האינטרנט, הייתם מאמינים אם היו אומרים לכם שמספר האנשים שגולשים ברשת בכל יום, עדיין הולך וגדל?

אז כן. האמת היא שהשימוש "המתמיד" באינטרנט בקרב מבוגרים, גדל בחמישה אחוזים בשנים האחרונות, ולמרות שלא מפסיקים לדבר על זה, האופן שבו אנשים קונים, השתנה יחד עם קצב הגידול בגולשים ברשת. כלומר, שיווק במצב שאינו מקוון, כבר אינו יעיל כמו שהוא היה פעם.

שיווק עסק תמיד בתקשורת של בעלי עסקים עם הקהלים שלהם, בזמן הנכון ובמקום הנכון. היום זה אומר שאתם צריכים לפגוש אותם במקום שבו הם מבלים את עיקר ימיהם: באינטרנט.

היום כבר בקושי אפשר לראות אנשים שעומדים בפתח החנות שלהם וצועקים לרחוב

ב-weRdigital, אנחנו מדברים הרבה על שיווק דיגיטלי כשיטה יעילה באמת למשוך, להעסיק ולענג לקוחות ברשת, אבל אנחנו עדיין נשאלים כל פעם מחדש מה זה שיווק דיגיטלי, איך הוא עובד בדיוק, ולמה חשוב ליישר קו עם העידן שהתקדם.  אז אם אתם חושבים שאתם לא הטיפוסים האלה שיעמדו בפתח החנות שלהם ויצעקו "בננות!", הנה כמה תשובות לכמה שאלות נפוצות על שיווק דיגיטלי, ואיך הוא עובד.

קודם כל: מה זה שיווק דיגיטלי ולמה הוא חשוב?

שיווק דיגיטלי הוא מונח שמתייחס לכל פעולות השיווק שמתמקדות באינטרנט או במכשירים אלקטרוניים. עסקים ממנפים ערוצים דיגיטליים כמו גוגל, רשתות חברתיות, דואר אלקטרוני ואתרי אינטרנט אחרים, כדי ליצור קשר עם לקוחות קיימים ועתידיים.
נכון. עדיין אפשר היום לראות שיטות שיווק רגילות במודעות פרסומת מודפסות, בתקשורת טלפונית או בפעולות שיווק פיזיות, כמו למשל חלוקת פליירים ברחוב או בתיבות דואר, ושלטי חוצות.
אבל שיווק דיגיטלי לא מוגבל לאפיקים בודדים, והוא יכול להתרחש בכל מקום אלקטרוני ומקוון, מה שאומר שלמותגים יש אינספור אפשרויות לשווק את המסרים, המוצרים והשירותים שלהם, באמצעות דואר אלקטרוני, סרטונים ביוטיוב, עמודים ברשתות החברתיות וכמובן באתר אינטרנט שבנוי בצורה מקצועית, ומשדר את התדמית העסקית בגישה מכובדת, מכבדת, ובעיקר מתקשרת. כל הפעולות האלה יוצרות תוצאה אחת חשובה: הזדמנויות שיווקיות.

ועוד נקודה חשובה

מכיוון שלשיווק דיגיטלי יש כל כך הרבה אפשרויות ואסטרטגיות פעולה שקשורות אליו, אתם יכולים להיות יצירתיים ולהתנסות במגוון טקטיקות שיווק שונות ולהשתמש בכלים כדי למדוד ולנתח את ההצלחה ותוצאות השיווק שלכם, ולפקח עליה כדי למקסם את ההחזר על ההשקעה במסעות הפרסום שלכם.

וזה משהו שכמעט ואי אפשר להשיג עם תוכן פרסומי רגיל, כמו פוסטר מדיה באיילון או מודעה ענקית בעיתון, אפילו אם אתם קוקה קולה, נועה קירל או בר רפאלי.

אז בואו נעבור על כמה מהטקטיקות הנפוצות של שיווק דיגיטלי, והאפיקים שקשורים לכל אחד מהם

בסוכנות weRdigital, יש לנו תמונה ברורה לגבי האופן שבו כל קמפיין שיווקי דיגיטלי יכול לתמוך ביעדים של הלקוחות שלנו, ואנחנו מתאימים את האסטרטגיה השיווקית לאפיקים הדיגיטליים המתאימים.
אפשר, למשל, ליצור סדרת מאמרים באתר, שמכוונים להשגת לידים, ומגיעים מתוך ספר או מדריך אלקטרוני חדש שיצרתם לאחרונה. בהמשך, אנחנו מקדמים את המאמרים האלה דרך הרשתות החברתיות, באמצעות פוסטים אורגניים ופוסטים בתשלום.
או שאתם יכולים לבחור באפיק השיווק בדואר האלקטרוני, ליצירת קמפיין שמשדר את המסר שמי שמוריד את המדריך האלקטרוני שלכם, יקבל איזו מתנה או הטבה.
אז בואו נדבר קצת על אפיקי השיווק הדיגיטליים הספציפיים האלה, ואיך הם יכולים לתרום לחברה שלכם, במונחים של הגעה על לקוחות חדשים, שימור לקוחות קיימים, הרחבת המותג שלכם, והתמקדות במטרה שלשמה הקמתם את העסק, הגשמת החזון והגדלת הרווחים.

שיווק בדוא"ל

שיווק בדואר האלקטרוני מאפשר לכם לא רק לשלוח דיוורים למנויים שלכם, אלא גם למנף את האפיק כזה כדי לכווץ ולהרחיב את רשימת אנשי הקשר שלכם, כך שהמסרים השיווקיים שלכם מגיעים רק לאנשים שרוצים לשמוע מכם.
שיווק במייל משמש ברוב המקרים לקידום תוכן, פרסום מבצעים ואירועים, וכמובן הפניית אנשים לאתר האינטרנט של העסק. סוגי התכנים שאתם יכולים לשלוח בקמפיינים שיווקיים בדואר האלקטרוני הם:
   – עלונים למנויים.
   – מסרים חמים של ברכות לחג.
   – מבצעים ללקוחות חדשים או קיימים.
   – טיפים או סדרות של תכנים קצרים שמטרתם לטפח את הקשר עם הלקוחות.

שיווק ברשתות החברתיות

אפיק זה משמש לקידום המותג והתוכן שלכם ברשתות החברתיות כדי להגביר את מודעות הציבור למותג שלכם, להניע תנועה לאתר ולייצר לידים לעסק. הערוצים שבהם תוכלו להשתמש בשיווק ברשתות החברתיות כוללים את כל הערוצים שאתם מכירים, ועוד שאתם אולי עדיין לא מכירים.

פרסום ממומן (PPC)

זוהי שיטה להעברת תנועה לאתר האינטרנט שלכם, באמצעות תשלום למפרסם, בכל פעם שגולש לוחץ על המודעה שלכם: Pay Per Click. אחד הסוגים הנפוצים ביותר של שיטת פרסום זו היא מודעות גוגל, שמאפשרות לכם לשלם עבור משבצות מובילות בדפי התוצאות של הגוגל, במחיר "לקליק" של הקישורים שאתם מציבים. באותה שיטה, אתם יכולים לפרסם מודעות ממומנות גם בפייסבוק, באינסטגרם, או בלינקדאין.

כתיבת תכנים שיווקיים ממירים

הכוונה היא ליצירה וקידם של נכסי תוכן איכותי במטרה ליצור מודעות למותג, להגדיל את התנועה באתר האינטרנט שלכם, ולהגיע אל לידים ולקוחות.

אתר מעודכן ורספונסיבי

אתר אינטרנט רספונסיבי הוא אתר שבנוי נכון מבחינת קידום אתרים, מלא בתוכן איכותי, מעוצב יפה, ושיוצר חוויית משתמש מעולה. השלב הבא הוא לקדם את האתר שלכם בגוגל, ולכוון לתוצאות של "דירוג" גבוה יותר, ובכך להגדיל את כמות התנועה האורגנית, או החינמית, שהאתר שלכם מקבל.
The-Elements-of-a-Successful-Digital-Marketing-Strategy copy

אז איך בוחרים אפיק שיווק דיגיטלי מתאים?

שיטות השיווק הישנות התמקדו בקמפיינים של שיווק ישיר או עקיף, כדי לפנות אל לקוחות. השיטות האלה היו ברורות וחדות מאוד – כל מה שהייתם צריכים לעשות זה רק להשקיע כסף, לבצע סט של פעולות, ולחכות לתוצאות, שלפעמים אפילו הגיעו. 

אבל היום הנוף העסקי והשיווקי השתנה מהקצה אל הקצה. בשנים האחרונות, שיטות השיווק הרגילות שפעם נחשבו ליעילות, כבר לא עובדות בשוק של היום שמופעל ברובו על ידי המורכבות – ועושר ההזדמנויות העצום – האינטרנט.

אז בואו נדבר רגע על כמה אפיקי שיווק דיגיטלי פופולריים

לפני שנבחר את אפיק השיווק הדיגיטלי שהכי מתאים למותג ולעסק שלכם, חשוב ללמוד ולהכיר את הערוצים השונים שעומדים לרשותכם. למשל:

iconfinder_square-facebook_317727

פייסבוק

iconfinder_social-youtube_299074

יוטיוב

iconfinder_Instagram_1298747

אינסטגרם

499497_preview

אוטבריין & טאבולה

iconfinder_google_1220388

גוגל

email

שיווק בדוא"ל

אוקיי. אז אתם מוכנים לתת צ'אנס לשיווק דיגיטלי. מה עכשיו?

עכשיו אתם יכולים לבחור חלק מהאפיקים השיווקיים שדיברנו עליהם ולהתחיל להשתמש בהם כדי לקדם את העסק שלכם ולהגיע אל הקהלים שלכם באופן מקוון, ואין ספק שאתם יכולים לחשוב על כמה תחומים באסטרטגיה השיווקית שלכם, שיכולים להשתפר קצת.
או שאתם יכולים להמשיך לעסוק במה שאתם יודעים הכי טוב, שזה לנהל את העסק שלכם, ולהניח למומחי השיווק הדיגיטלי בסוכנות weRdigital, לעשות את מה שהם יודעים הכי טוב, שזה לקחת את העסק שלכם לשלב הבא.

רוצה שנשווק את העסק שלך בדיגיטל? זה הצעד הראשון!

הפרטים נשלחו בהצלחה